
Ambassadeur van Cambo.
Ambassadeur van Cambo.
Ja. Dat dus. 🙌
Naast mijn portret-, studio- en reportagefotografie heb ik nog een grote liefde: interieur- en architectuurfotografie. Een totaal andere tak van sport — technisch, precies en zonder ruimte voor slordigheden. Alles moet kloppen.
Tot nu toe werkte ik met mijn Fujifilm tilt shift 30mm. Mijn “domste” lens 😉 maar ook mijn mooiste. Alleen… hoe goed hij ook is, hij heeft zijn beperkingen.
Totdat iemand bij Nivo Schweitzer tegen mij zei:
“Je moet eens met een Cambo technische camera gaan werken, dat kan jij wel.”
Dat liet me niet meer los.
Ik ging ermee aan de slag voor een persoonlijk project — en was verkocht. Het werken met een technische camera voelde zó logisch, zó precies, zó kloppend. Ik schreef daar enthousiast over en dat werd opgepikt. Niet veel later zat ik in Kampen, bij de fabriek van Cambo, voor een gesprek.
Een gesprek over fotografie. Over ambitie. Over techniek. Over waar ik naartoe wil.
En dat gesprek mondde uit in iets waar ik oprecht trots op ben:
Ik ben ambassadeur van Cambo.
Ik neem jullie de komende tijd mee in mijn reilen en zeilen met een technische camera.
Met oude Mamiya-lenzen (ja, echt — 50 jaar oud) op mijn Fujifilm GFX.
Met licht van Hensel.
Met support van Leofoto.
En met een enorme bak enthousiasme.
Wordt vervolgd. 🚀